"Du har ätit din sista nudelsoppa!"


Jag vet inte varför jag tilltalar mig själv som om jag vore en annan person, kanske känns det bättre - som att det inte är mig det handlar om...

Det kan vara så att min galla är överkänslig, Den tål inte särskilt stora mängder av exempelvis fett, ägg och starka kryddor.
Utbrottet kan ha berott på att jag levt på enbart nudlar i några veckor.
- Jag trodde det var den fattige studentens vardag?!

Ja, no noodels for me!

;(

Jag antar att jag fortfarande kommer kunna äta det, men inte särskilt ofta och då måste jag blanda ut det med exempelvis grönsaker eller nåt.. - Och det har vi ju SÅ ofta hemma!? -.-

Anyways så är det här som sagt inte säkert. Detta är bara en teori jag och min psykologtant Märtha (hon är assnäll!) spekulerade i.

Sen en rolig grej som handlar om min kära mormor, som har opererats för gallsten:



Mormor var på gotland en sommar och en dag när hon ätit flundra fick hon fruktansvärt ont i magen och åkte till sjukhuset.
Doktorn skrockade; "Ja, fastlänningar tål ju inte riktigt flundra, hå håhå.."
Mormor, på ren gotländska; "Fastlänning!? Jag är ju född och uppvuxen här och har ätit flundra i hela mitt liv!"

Mamma berättade det idag på väg till psykologen, det tyckte jag var kul. :)


Kommentarer

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0