Hrmm..

Jaa, vad ska man säga?

Jag och plutt var i Ica och skulle hämta ett paket, så vi går fram till luckan och ställer oss i kön.

Då utspelar sig följande;




Bild 1: Tom och jag anländer vid kön, strax bakom oss kommer en kvinna som även hon stannar.

Bild 2: Jag blir osäker på om kvinnan stannar för att hon står i kön eller om hon ska till bankomaten som jag just då blockerar. Jag flyttar på mig varpå hon ställer sig där jag tidigare stod.
Tom står kvar i kön.

Bild 3: Den föregående kunden blir färdig och går. Kvinnan skyndar sig då fram till luckan innan Tom hinner reagera.


Och då började denna diskussion;
Tom: Varför trängs du?
Surtant: Varför är du så otrevlig?
Tom: Vad då otrevlig, du kommer ju och tränger dig?
Surtant:Jag har varit med om detta förut.... Blablabla... Då säger man "ursäkta"... blablabla... Otrevliga ungdomar... blablablabla.....

(Jag lägger mig i) Tom, släpp det bara - (Det är inte värt att lägga energi på en sådan bitterkärring).

Under denna diskussions gång har Tom iallafall fått komma fram till luckan och utträttat sina ärenden och vi gör en ansats att gå därifrån - när tanten fortsätter.

Surtant: Det är himla otrevligt av dig att inte säga "ursäkta", det tycker jag är väldigt onödigt av dig... blablabla...

Då lägger jag mig i igen: Ja, men har du tänkt på att alla uttrycker sig på olika sätt?
Man är inte automatiskt otrevlig bara för att man inte säger "ursäkta".
Han sade ju faktiskt inget som, in fact, VAR otrevligt.

Surtant: Ja, alla uttrycker sig på olika sätt och alla är lika värda och att ni ska be om ursäkt.

Jag: Om alla är lika värda - hur kommer det sig att du uppenbarligen tyckte att du var mer värd förstaplatsen i kön?

Surtant: *Mummel*

Sedan gick vi in i affären.


Efter tre minuter or so, kommer vi på att vi behöver en korg.
När jag kommer till korgarna hör jag att hon står och förklarar sig för damen i luckan.. *FACEPALM*




Men SRSLY.
Hur kunde hon INTE förstå att vi stod i kö?
Och nu vet ni det, people - man MÅSTE såga ursäkta.


Kommentarer
Postat av: Lans - nåra penslar, ett staffli och akvarell

haha. vilken bitch!

2009-10-27 @ 19:19:09
URL: http://lans.blogg.se/

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0