And she looks back with no regret


Kommentarer
Postat av: Ctina

Min favvo av dig ^^

2009-11-27 @ 18:29:07
URL: http://ctiinaa.blogg.se/
Postat av: Ctina

Haha, du måste gjort rekord i längsta kommentar xD

Vi får se hur lång min blir nurå x)



Aja, i alla fall:

Jag förstår vad du menar.



Jo, men det är väl mer de som har en bild under genom hela processen som jag syftar på mest..



MEN,

Dock är det svårare då att jämföra när man inte vet vilka som har en bild under hela tiden, vilka som har en bild under i början och vilka som ritar helt fritt.



Jag vill inte jämföra mig själv med någon som ritar t.ex. med en bild under hela tiden. Jag skulle få jätte dåligt självförtroende och tycka att jag sög.



Men OM JAG då skulle ha en bild under skulle jag lyckas mycket bättre än om jag gjorde det fritt, eftersom jag kan skugga, rita av, och jag kan se vilka färger som ska vara var.

Det skulle helt enkelt vara lättare för MIG MED.



Men då skulle jag enbart kunna jämföra mig själv med de som hade en bild under - inte med de som ritade fritt.



Missförstå mig nu inte, det är inte så att jag sitter och jämför mig med andra hela dagarna som det låter som.

Men jag har förebilder. Väldigt duktiga förebilder, som jag ville bli lika duktig som.



Det var en tjej, som var så otroligt duktig på att få allting på rätt plats och allt, jag såg upp till henne så himla mycket. Ville vara lika duktig som hon.



Sedan fick jag reda på att hon kalkerade hela bilden, skugger, färger, ALLT.



Då förstod jag att mina illustrationer aldrig skulle vara som hennes. För hennes var exakta. Om du skulle sätta hennes illustration i ett nytt lager på den riktiga bilden och sedan minska synligheten för bilden, skulle det inte vara en enda skillnad på placeringen, formen eller riktingen på t.ex. ögat.



Jag vill inte jämföra mig själv med henne.

För, för mig var det som om hon fuskade.



Det var då jag skrev inlägget " Varför jag inte illustrerar mer "



Förstår du vad jag menar?



Kram/ Ctina :)<3

2009-11-28 @ 13:56:12
URL: http://ctiinaa.blogg.se/

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0