MARÄNGER!!!!

Jag älskar maränger.
Seriöst, det är ett väldigt ohälsosamt förhållande jag har till dem.
Sättet de liksom smälter på i munnen.
Just effin wonderful.

Jag fick ägg av mamma idag.
Då bestämde jag mig för att baka maränger.
De blev underbara.
De godaste maränger jag någonsin ätit.

Ni ska få receptet så ni också kan göra underbara maränger! :D

Maränger: 50st små eller ca 25 halvstora.
Tre ägg. (endast äggvitan används)
2 dl socker.
lite citronsaft (eller ättika har jag för mig?)
två teskedar kakao.

Värm ugnen till 110 grader.
Blanda socker och äggvitor och lite citronsaft i en skål och vispa med elvisp tills det blir tjockt, vitt och fluffigt.
Det ska gå att klicka ut dem utan att de helt förlorar formen.
Rör i kakaon tills det är hyffsat jämnt. Att få ren kakao i munnen är ju inte gott!
Klicka ut marängerna i den storlek du vill ha på en plåt med bakplåtspapper.
Ställ in plåten långt ned i ungnen.
Har du gjort små maränger tar det ungefär 45 minuter, för mina halvstora tog det ungefär en timme fast då var de sega i mitten (som jag ville ha dem).
De är färdiga när de är torra rakt igenom och släpper ifrån pappret.

Voila!

Hittade ett recept på nätet som jag gjorde om, tycker det blev riktigt bra!! :D

Föresten är det så jävla typiskt mig att ställa mig och baka klockan tre på natten. ^^,

Kommentarer
Postat av: elinis

ronja. you made me want maränger. nu!!

2009-05-10 @ 18:50:05
URL: http://elina-asp.blogspot.com

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0