Längtar.


På fredag får jag träffa Hänni och Dänni.
Jag längtar. Alltid lika trevligt att träffa bror och hans flickvän, det är underbart!

Vi ska träffas hemma hos mor min och fira min, mammas och min älsklings födelsedagar - vi fyller ju alla år under samma vecka! ;D

Vet precis vad jag ska ge mamma i present hoppas bara hon gillar det. :)

Sedan ska vi till svärfamiljen på lördag och fira mig och Tom där.
Ska också bli så jävla trevligt!
Tårta och förhoppningsvis middag, och ännu mer förhoppningsvis - KURRAGÖMMA!

Sist vi var på besök lekte vi kurragömma i 1-2 timmar.
Det var jag, M ~10år och N ~6år. Tom var med en stund också!
Lilltjejen N var väldigt snorig. Hon hade gömt sig bakom en dörr och stod där och snoret bara rann.
Inte alls så att man hörs när man drar in snoret. i näsan igen. :P

Det sämsta gömstället jag hade var definitivt när jag satte mig med överkroppen bakom en gardin och bara ställde en liten kartong framför benen - HELA MIN STORA RÖV syntes.
Ändå hittade inte älskling mig, haha! :P

Bästa gömstället hade lätt vart när jag ställde mig i hörnet där älskling hängt sin stora jacka.
Stod under jackan och ställde min enorma väska framför benen. På så sätt syndes nästan ingenting och om man inte tänkte på att jag var där visste man inte det.
MEN, lilltjejen avslöjade mig!
Så fort hon blivit hittad småsjöng hon "Jag vet vart Ronja är!" och stirrade på mitt gömställe. :P

Jag gömde mig dock på samma ställe en gång till när Älskling kom med i leken och det var hans tur att leta.
Men då avslöjade jag mig själv. -.-
Han kom nämligen dit, tryckte med ena handen på jackan och jag är så dum så att jag suckar högt och kliver fram!
Han visste inte att jag var där - han kände inte att jag var där!
Så från och med nu tänker jag vara helt knäpptyst tills de uttryckligen SÄGER vart jag är och att jag är hittad. -.-

Och så när det är lilltjejens tur att räkna, så säger vi till henne att "räkna till tio fem gånger" men hon envisas ändå med att räkna till femtio.
 - "trettiosju, trettioåtta, trettionio... *Tittar på Tom*
Trettiotio, trettioelva, trettiotolv..."
 - "Nej, nu räknar du fel", säger Tom.
 - "Trettiosju, Trettioåtta, trettionio, trettiotio....."
Och så fortsatte det på samma sätt.

Och under hela den här tiden låg jag i överslafen i samma rum och höll på att skratta ihjäl mig!


Jag älskar kurragömma! :D

Kommentarer

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0