Jag är inte bara synsk, jag kan andra saker också!

Synsk och synsk, jag kan ju förutspå saker i mina drömmar.

Som den gången jag drömde att mina svärföräldrar fick ett rött brev som visade sig vara ett illvrål.
(Ni som läst Harry Potter vet vad det är.)
Illvrålet var från min pappa, han skällde ut dem för min pojkväns dåliga uppfostran (eller något i den stilen).

När jag sedan vaknade på morgonen ringde svärföräldrarna och berättade om ett argt brev gällande min pojkvän.
Från min pappa såklart.

Ja, vissa saker kan jag förutspå.

En annan sak som är rätt intressant är mitt sätt att hitta tappade saker.

En gång tappade jag bort min favoritgoggos.
Jag gick i tvåan och min bästa kompis då hette Dennis.
Jag hade kastat ut min Goggos på en grusplan, min goggos var transparent så den syntes inte.
Vi hittade den inte.

Då bad vi hans Goggo visa vägen, sedan kastade jag ut den på måfå i gruset.

Bredvid platsen, där hans hamnade, låg min.
Skumt.

När jag gick i åttan hade jag sällskap med min vän Emma från skolan.
På vägen i spöregnet tappade jag min näspiercing och efter en halvtimmes letande tänkte vi ge upp.
Då kom jag att tänka på händelsen i tvåan och plockade fram mina nycklar.
Tänkte; What the hell, försöka går ju...

Kastade dem mot det stället jag stått på då jag tappade den och precis, preeeeciiis bredvid mina nycklar återfanns piercingen.

Lyckligt sammanträffande?


Och så idag, alldeles för några minuter sedan;
Min pojkvän och jag var ute och körde RC-bil på en skolgård.
Knappt någon belysning alls, så när bilen började krångla var det bara att gå in.
Att laga den utomhus var ingen idé alls.

Men när vi kommer in märker vi att vi någon gång under körningen tappat en del som vi inte har reserv på.
En del som man inte kan klara sig utan.
Gå ut och leta?
Kändes rätt hopplöst, men jag propsade tills han gick med på det.

Ut gick vi och försökte hitta delen i ficklampsljuset.
Lönlöst.
Kvist efter kvist plockade vi upp i tron att det var den förlorade delen, men icke.

Vi gav upp och tänkte gå in, när jag minns de två tidigare beskrivna tillfällena.
Plockade upp tennisbollen jag hade i jackfickan (brukar ju rasta brorsans hund) och stod en stund och koncentrerade mig på delen.
Kastar bollen bakåt över huvudet.
Vänder mig om och ser bollen studsa, en, två och tre gånger innan den stannar.

Älsklingen säger; "Men eller hur?" och skrattar lite smått åt mig.
Sedan går han för att plocka upp bollen, och vad ligger bredvid?
 - Den borttappade delen!

Kommentarer
Postat av: jeanette

jadu, minst sagt användbart är ju talangen! :)

2009-08-15 @ 14:17:35
URL: http://jeanetto.blogg.se/

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0