Tele2 SUGER!


Vi har ju Tele2 Tripleplay med bredbandstelefoni, bredband och TV-box.
När Tom tecknade abonnemanget satt jag och lyssnade på hans del av samtalet.
Sedan berättade han allt vad gubben i andra luren hade sagt.

Bland annat blev vi lovade att:

  1. Telefonen skulle ingå.
  2. För 9kr i månaden skulle nummerpresentatör-sak ingå.
  3. Alla tre räkningarna skulle hamna på en sammanställd faktura varje månad.
  4. Vi skulle få Bredbandet och TV'n inom en vecka, telefonen skulle ta max 2.
Först fick vi TV-paketet, allt var frid och fröjd. Efter en vecka fick vi även bredbandet, yay!
Men telefonen.. Den kom aldrig!

Efter tre veckor ringde Tom upp och frågade, då sa det att den var skickad och troligtvis skulle komma i veckan.
Det gjorde den inte.
Så fem veckor efter att kontraktet skrevs ringer Tom igen, men då kan de inte hitta något kontrakt över huvudtaget!
Tom frågar; "Men hur kan jag ha internet då!?"
Det hade de såklart ett svar på. De DUMFÖRKLARADE Tom!
 - "Du måste ha pratat med en försäljare i ett köpcenter eller liknande."
 - "Nej, det har jag inte. Jag ringde själv upp er."
 - "Är du SÄKER på det?"

Nej, han är helt dum i huvudet. Han vet väl för fan själv om han ringde!?

Anyways så fanns inget kontrakt, så de sa upp det (hur säger man upp något som inte finns?) och Tom fick lov att skapa ett nytt.
Dagen efter kom telefon-paketet.

En vecka efter kom en till.

Japp, ringa upp dem och säga att nu har vi fått telefon-paketet, faktum är att vi fått TVÅ.
Vänta på att de ska skicka en lappjävel så vi kan skicka tillbaka skiten sedan var vi tvungna att bära det tunga paketet hela vägen till samhället igen.

Vi frågar också när vi ska få telefonen som vi blev lovade, men nejdå. Klart som fan vi inte skulle få någon telefon!? Det får vi ju stå med själva!
Så då hade försäljaren alltså LJUGIT för oss!

Sedan kommer ju första räkningen också. Och den andra, och tredje.
För inte fan fick vi en sammanställd faktura som vi blivit lovade, utan tre stycken.

Vi ringer upp dem och frågar, och de svarar något i stil med: "Vi skickar en ny faktura på en gång, så du behöver inte betala de du fått nu"

Sagt och gjort - vi betalade inte räkningarna.
Väntar, och väntar, och väntar men ingen faktura kommer. Istället kommer en räkning från Tele2's inkassobolag.
Tom ringde nyss upp och pratade med Tele2 och pratade med en tjej.

Tom: Ja hejsan. Jag har fått en faktura av er som jag inte tänker betala.
Tjej: Jaha, okej?
Tom: Ja, för det var såhär: *drar hela historien med fokus på det här med EN FAKTURA* och jag vill inte betala förrns jag får EN faktura som jag blev lovad.
Tjej: Det är tyvärr omöjligt, "blabla någonting med att TV-avdelningen är separat".

Sedan minns jag inte så mycket, men Tom frågade iallafall om vi kunde få lite uppskov med inkassoräkningen eftersom de faktiskt sade till honom att inte betala förns han fått EN faktura.
Nej, det gick inte eftersom räkningen gått till deras inkassobolag.
"Men vill du återkalla räkningen kan du ringa dem och fråga dem, vill du ha numret?"

Vad fan skulle det hjälpa om TOM ringer!?
Ofta inkasso skulle börja dra tillbaka räkningar för att en privatperson påstår en massa saker!?
Liksom; "Ja, hej. Jag har fått en räkning från mercedes där det står att jag ska betala en halv miljon - men jag har inte köpt någon Mercedes så kan ni ta bort räkningen?"
Så sitter man där och är så jävla nöjd med sin nya bil!

Det funkar ju  liksom inte så, vi måste ju få ett erkännande från Tele att de har gjort fel, och sedan måste DE återkalla inkassoräkningen!

Hursom är jag på dåligt humör nu. Blä.

Kommentarer

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0