Jag kommer adrig få flytta.. :(

Gick hem tidigare från skolan idag för att kolla på en lägenhet. Det var en etta som kostade 3800:- PLUS att de skulle höja hyran eftersom de renoverat badrummen i det området.
För dyrt.
Dessutom var det en bostad direkt och just nu har vi inte råd att betala första hyran. Det kommer vi aldrig ha.
Varför har man inte typ fyratusen när man behöver det?

Blev så lycklig när jag såg lägenheten. Rätt stor, nära till skolan, snygga golv och röda tapeter. Den hade till och med fondvägg i vardagsrummet!

Vill ha en ungdomslägenhet, har hittat en tvåa som jag VILL ha!
Men jag kommer aldrig få den, kan sluta drömma redan nu då jag hört att de som får ungdomslägenheterna nu för tiden har över 300 ködagar... Vi har tolv.
Inte en chans, med andra ord.

Jadu.. Nu är det ändå vi väntar på en lägenhet och sedan är vi out of here!


Föresten så har vi inte fått våra pengar från soc än, fy på dem. Inte första gången och snart får vi påminnelser och grejer för räkningar vi inte kan betala för att vi inte fått några pengar än.

På tal om påminnelser så fick vi två sådana i brevlådan idag. Toms pappa hade missat att skicka in sammanlagt 4kr till vårdcentralen, och idag hade vi fått inkassokrav på de FYRA KRONORNA!
+160kr då, för inkassokostnader.
Jag menar; Kunde inte vårdcentralen ringa oss och fråga om de fyra kronorna? För uppenbarligen är det ju ett misstag.
För övrigt har vi pratat med vårdcentralen och just den räkningen skulle ha makulerats för över en månad sedan, och så får vi ÄNDÅ inkassokrav på den!?

Uh, jag är på lite dåligt humör idag..
Nej, nu ska jag gå och titta efter lägenheter som jag inte har någon chans att få!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej! Fina bilder du tagit, och du, eller hur är det Pris Hilton? :) Hur har du det? Själv är jag rätt trött efter en åktur till Hallsta där vi tränade hund. Mitt ute i ingenstans :) RÅÅ KUL :D körde lite inkallning med boll och beröm varje gång han tog kontakt, valp-träning :P Har du sommarlov nu? det måste du väll ha...? Känner att vi måste ses snart. Ha det bra! Kram!

2008-06-03 @ 21:42:43
URL: http://htt.://aleh.blogg.se

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0