Copycat?

Alltså, jag misstänker att en tjej kopierar mig.. Jag förstår inte varför, för jag är liksom inte särskilt snygg eller så..
Jag brukar bli sur på människor som klagar på att folk härmar dem, bara för att de har likadana tröjor tillexempel. Det kan ju vara ett sammanträffande att 'hon' färgade håret till samma färg som du har?
Men det här börjar bli för mycket, FÖR MÅNGA sammanträffanden!

Jag minns första gången jag kände mig kopierad av henne,
på den tiden hade jag en rätt udda stil på den tiden, då gick den här tjejen i min klass.
Jag hade på mig min nya, fina gula kjol på en "galakväll" i skolan
(då föräldrar kommer dit och det är lite uppträdanden och så)
Cirkus två veckor senare hade hon på sig näst intill exakt likadana kläder som jag haft.

Det kan såklart vara ett sammanträffande, så jag ignorerade det.

MEN...

När skolan började igen klippte jag hellugg, en vecka senare kommer hon med hellugg.

När min lugg växt ut färgade jag håret brunt, då färgar hon håret brunt.

Efter två år tröttnade jag på mitt bruna hår, klippte lugg igen och blonderade mig igen. Då klippte hon också lugg igen. Hon blonderade sig dock relativt snabbt efter att hon färgat håret brunt, hennes hår var så slitet så det blev grönt.

Sen började vi på gymnasiet på skilda håll och såg inte varann, förräns jag böt till våran lokala gymnasieskola förra året. Då gick vi alltså på samma skola och våra program ligger bredvid varandra.

Då fick jag för mig att klippa lugg igen (japp, jag återkommer till den där luggen varje gång jag färgar håret!) jag färgade då även håret svart. Då klipper hon lugg igen.

Nu har jag ju klippt av mig allt hår till en kort page, och jag kände för första gången att; Yes! Nu har jag en frisyr som hon ALDRIG kommer kopiera, kort svart hår har aldrig vart hennes stil!
Två veckor senare (när vi sprungit förbi varann i skolan) annonserar hon ut i sin BDB att hon "vill klippa håret kort! Och kanske färga det ljus brunt"
Visst, tänker jag, hon kommer iallafall inte ha samma hårfärg som mig. Men VARFÖR MÅSTE HON KLIPPA SIG KORT!?

Idag står det i hennes BDB att hon färgat håret svart.


Det känns som en copycat to me.

Och ni kanske tycker att jag borde bli smickrad, men det blir jag inte. När jag väljer en ny frisyr försöker jag undvika att bli lik just henne, och därför blir det hela så frustrerande!
Anledningen till att jag inte vill se ut som henne är att hon är så fruktansvärt jävla snygg, och då känns det som att jag inte kan tävla med henne. Det känns som att jag inte kan vara snygg i min svarta page om jag jämför mig med henne och hennes svarta page. 
Jag får dåligt självförtroende, helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: elin

du tror att någon härmar dig för du vill ha någon som ser upp till dig.

2008-02-11 @ 15:42:30
URL: http://elutmalar.blogg.se/
Postat av: Hanna

Mycket märkligt, både det den där tjejen gör och kommentaren ovanför. Trist när andra kopierar ens stil, har själv aldrig varit med om det (tack och lov). Blir irriterad på vad den tjejen gör OCH kommentaren ovan. SKÄRP ER!

2008-05-26 @ 14:10:05
URL: http://aleh.blogg.se/

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0