Vi ska flytta!

Igår var vi och tittade på en lägenhet, och idag bestämde mamma sig: Om två veckor skall vi ha flyttat och vara färdiga!
Hur hinner man packa och flytta + städa på två veckor?
Vi kan inte hyra flyttfirma, det är dyrt.

Vi får se helt enkelt! :)
Jag har redan packat ner ALLT som har med kläder, smink och smycken att göra, så det får bli två slappa mjukisbyxor-veckor ;)

Lägenheten ser
btw ut nästan precis som våran nuvarande, fast med två balkonger, större finare kök och skilda toalett och badrum!
Så möbleringe blir så gott som densamma.

Men det blir spännande!

En av anledningarna till att vi skall flytta (förutom att vi vantrivs i vår lägenhet) är att de skall byta stammarna i huset vi bor i. Vanligtvis kan man bo kvar när de gör det men man får gå på toaletten i baracker på gården. Den här gången går det dock inte, då de DESSUTOM skall helrenovera alla lägenheter och sätta en hiss där trapphuset är och bygga ett nytt trapphus på utsidan av huset. Man skulle med andra ord få lov att flytta ut medans de gjorde det eftersom man inte kan ta sig till sin lägenhet.
Och då orkar man ju inte flytta tillbaka igen!?
Dessutom skulle hyran höjas, och då är det inte VÄRT att bo där, den lägenheten är så jävla dåligt planerad, den vi ska flytta till är fiiiin.
Och myyyyycket modernare!

Nä, nu ska jag titta på Blair Wich project!
Jag blev mäkta besviken när jag fick veta att det var en fiktionerad film.. ;(

Kommentarer

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0