Jakten på de försvunna nycklarna!

Idag har det inte hänt så mycket, vi vaknade runt 4, åt mat som älsklingen lagade.
För mig blev det kokt potatis och underbart god Cafe de paris-sås med majs :)
MOFFA!! xD Alla som inte har smakat på den såsen MÅSTE göra det! Den är hur god som helst! ^^

Sedan skulle vi hem till min pappa, jag hörde hur älsklingen fipplade med ett par nycklar i sovrumsdörren.
Efter att jag bytt om och vi skulle sticka så frågade han vart nycklarna var. Mina nycklar hittades ingenstans och bråttom hade vi! Vände uppochner på hela rummet och fick det dessutom snabbstädat under jakten på de försvunna nycklarna. Älsklingen blev sur på mig för att jag tappat bort nycklarna, vi hade ju som sagt bråttom och jag fick även lite skäll för att jag var så slarvig.

 Vi rotade igenom hela huset och gång på gång gick jag igenom föregående dag för att komma på vart jag lagt nycklarna. Jag visste att de legat i mina byxfickor när jag jobbade, och att de borde ligga väl synliga men de fanns ingenstans.

Efter flera vändor ut i hallen för att leta gjorde jag en mycket förvånande upptäckt;

"MEN DITT JÄVLA FITTNYLLE!!! NYCKLARNA HÄNGER JU I DÖRREN! >.<"
Då kom älsklingen och sa förlåt till mig :)

Sedan bar det av till far, och där försökte vi hjälpa han med hans nya nokia som ingen förstod sig på ^^
Vi åt lite glass och sedan fick vi skynda oss; vi skulle ju hälsa på Sötnosens lillebror som fyller 9 år idag!
Han hade fått ett radiostyrt flygplan som älsklingen hade jättekul med.
Det kraschade HELA TIDEN xD
Jag tyckte dock inte att det var ett dugg kul, jag gillar bra grejer som fungerar, som MIN rc-bil ;)
Styrningen på flygplanet fungerade inte alls x'p
Flygplanet var en X-twin JET.

Och nu är jag hemma, ska snart orka knäppa kort på en outfit + mina fina nya smycken :P

BRB ;)

Kommentarer

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0