Börja gymnasiet - igen! :S

Okej, nu börjar nervrositeten komma.. :S
Jag gör alltså ett nytt försök att börja gymnasiet, denna gång på media linjen i min hemort..

Sist gick det ju inte så bra, jag började på Carlforsska´s mode design-linje förra året, gick bra i en vecka och sedan drabbades jag av en förkylning, den förstörde hela mitt första år på gymnasiet..

Att tillägga innan ni läser punktlistan över min sjukdom är att jag sov mig igenom hela nian, jag var helt enkelt trött jämt och somnade på bänken varje lektion.. Det är helt otroligt att jag inte fick ett enda IG i slutbetyget! Mamma blev arg på mig när hon fick reda på att jag sov under lektionstid, Jag berättade flera gånger för mamma att jag inte kunde rå för det, och att jag inte lade ner huvudet och somnade med flit - jag somnade sittandes, mitt i läsning eller räkning i matteboken! Mamma skyllde det på skoltrötthet, och att jag gick och lade mig försent på kvällarna..

Ja, så var det i nian alltså, och här kommer en snabb redogörelse för mitt första gymnasieår.
  • Jag började skolan och var glad och förvänstansfull

  • Efter en vecka blev jag förkyld, förkylningen varade i tre veckor

  • Efter de tre veckorna kunde jag inte hålla mig hemma längre - jag ville till skolan! Men jag blev sjuk igen efter en vecka. Var sjuk i tre veckor denna gång med. Varje vecka jag var i skolan sov jag mestadels hela tiden, på väg till skolan i bussen, i skolan och på bussen hem.. Jag sov jämt, helt ofrivilligt.. Precis som i nian alltså..

  • Samma sak denna gång, var hemma tre veckor, gick i skolan en vecka - sjuk igen. Jobbig början på terminen.. Var i skolan en vecka i månaden.

  • I December behövde jag ett sjukintyg för min mentor trodde inte på min mamma att jag var sjuk, det uppdagades då att jag nästan hade lunginflammation, så jag fick medicin för det, jag fick även levaxin eftersom doktorn kom på att jag hade fel på min Sköldkörtel..

  • På julafton vaknade jag och för första gången på jävligt länge kände jag mig utvilad! Jag kände mig faktiskt riktigt frisk! Enligt mamma var jag som en ny människa.

  • Jag fick gå till doktorn en gång till efter nyår och fick medicin, lunginflammation igen..

  • Efter den där julaftonsmorgonen kände jag mig frisk och mådde skitbra i några månader, sedan slog tröttheten till starkare än tidigare..

  • Jag gick till skolan lite till och från, blev deltidssjukskriven, skulle bara gå på svenska och matte, men även det blev för jobbigt för mig.. Timmarna på tågstationen blev för många, jag somnade ofta på tågstationen och var nära på att inte komma hem flera gånger för att jag nästan missade mina tåg eller bussar.. En gång somnade jag någon sekund innan jag skulle stiga av och vaknade i en  annan stad, som tur var hann jag åka tillbaka innan de två timmarna på mitt skolkort gått ut..

  • Före Valborg började jag skolka, jag orkade inte. När jag försökte göra prov i skolan somnade jag hela tiden, jag hann läsa ca fyra ord och sedan somnade jag, hann göra 3 enkla uppgifter på hela provtiden.

  • Jag sket i skolan.


Sådär var alltså mitt första år ungefär.. Tycker ni inte att det låter hemskt så har jag förklarat dåligt, för det var förjävligt. Jag blev deprimerad (och är fortfarande) och jag kom aldrig in i klassen, så när jag väl var i skolan så mobbade mina klasskamrater mig!? Dessutom under mentorstiden då min mentor satt vid samma bord, men hon gjorde inget..

Om du, Helena Löfdahl, skulle läsa min blogg så vill jag bara säga; TACK! Hade du inte vart en så förjävla värdelös mentor så skulle jag kanske tycka illa om lärarna jag får i min nya skola, men efter att ha haft dig i ett helt jävla år så känner jag att INGEN kan fan vara värre än du. Tack!


Nu hoppas jag verkligen att historien inte kommer upprepa sig, vi får väl se om några veckor..
Jag håller er uppdaterade!

Kommentarer
Postat av: Stinaaa

jag hoppas VERKLIGEN att det blir bättre, Ronja (L)

2007-08-26 @ 23:10:00
URL: http://stinanonstop.bloggspace.se

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0