Jag är dålig.

Nej, faktiskt så är jag SKITdålig!

Vad pratar jag om då?

Det verkliga livets photoshop, förstås!

SMINK!

Är helt värdelös på allt vad ögonskuggor och concealers heter!
"Penslar?" är något jag kan säga med skepticism i rösten.

Kommer ihåg när jag slutade nian, då gjorde tjejgänget i ordning sig hemma hos mig innan balen.
Jag fick låna Karins smink, och jävlar vad kul jag hade!
 - Vad är det här?
 - Vad gör man med den?
 - Vad hjälper det mot?
 - Behöver jag använda den?
 - Hur GÖR man!?

Typ så mycket frågade jag på VARJE sminkprodukt! Hysteriskt!
Måste ha låtit som en fyraåring. :)

Ja, i vilket fall så är jag fortfarande lika bakom flötet vad gäller smink - även om sminkväskan utökats en hel del sedan dess.
Nu har jag typ lite allt möjligt, bronzing powders, puder, rouge, concealers, foundations och massa sånt där "blahablaha" som alltihopa används för att få en bra grund. (?)

Jag använder enbart rouget av allt ovanstående, det vet jag hur med gör med. (inbillar jag mig!)

MEN.
Idag var jag modig och försökte mig på en fullfjädrad sminkning med bra bas och grejer.

Det slutade med att jag tvättade bort allt.
Såg ut som en brun-utan-sol-fjortis. Blöh.

Så jag körde på det gamla vanliga - Maskara, kajal och rouge.
Passar mig bra.


Jäkla tur att man har så pass bra hy som man har! :)

Kommentarer

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0