Italiana :P

Tyvärr var jag tvungen att välja ett språk att läsa på gymnasiet.. Jag tycker inte om språk alls, eller åtminstone inte valalternativen som finns.. I och för sig så är jag skitbra på just språk, men jag tycker bara inte om det.. >.<
Hade jag gått kvar på Carlforsska så hade jag fått läsa Japanska, kuligt! Tyvärr går jag inte på en dålig skola bara för att få lära mig ett språk.

I vilket fall så valde jag Italienska, jag har glosprov imorgon så jag har faktiskt pluggat lite! Det är extremt ovanligt att jag pluggar, brukar inte behöva det, men nu gjorde jag det bara för sakens skull. ^^,

Exempel på övning;
-La signora Rizzi é Tedesca?
-No, La signora Rizzi é Italiana.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Italienska är så fint! Men själv funderar jag på att välja ryska när det blir dags :)

2007-09-18 @ 15:39:13
URL: http://missdeardiary.blogg.se

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0