Sanndrömmar...

Jag brukar förutspå småsaker i mina drömmar. Ibland lite större saker, ibland bara vilket väder det är utomhus.

Det är lite roligt, men samtidigt blir man ju orolig eftersom man inte vet vilka drömmar som är just sanndrömmar förrns drömmen blir besannad. Har man drömt något hemskt vill man ju gärna veta ifall det bara var en mardröm eller om man kanske borde vara lite försiktig..

Jag har haft två sanndrömmar den här veckan.
Första gången drömde jag att jag.. Ja jag minns faktiskt inte längre vad jag drömde, jag bara visste när jag vaknade att solen sken starkt ute. Jag kände det på mig, någonting i drömmen visade på det.
Jag kan omöjligt ha vetat det innan, för persiennerna är alltid nere i rummet vi sover i och det var kallt i rummet.
När jag vaknat till lite slog jag tanken ifrån mig; "Men dummer, det är ju troligtvis skittråkigt och grått väder - precis som hela veckan har vart!"
När jag kom ut fick jag dock en chock, solen var så jäkla stark! Fan, hade behövt solglasögon så mycket som den sken.

Jag brukar även förutspå saker, jag får en känsla bara som ofta visar sig vara befogad.
I flera veckor har jag känt att "Det blir ingen jul."
Jättekonstig sak att känna har jag tänkt, men likförbannat så visade sig känslan vara där av en anledning.
Pappa och jag blev ju som sagt osams och vi får inte fira jul där - därav oron jag hade.
En del av mig har vetat länge att något skulle förstöra julen.

Jag har förutspått saker i flera år, när jag var tretton visste jag att min pojkvän skulle göra slut en hel vecka innan han gjorde det. Jag hade drömt att han var borta, och en vecka efter det gjorde han som sagt slut.

Jättedåligt förklarat allting, men lita på mig när jag säger; Vissa människor har verkligen ett sjätte sinne, och jag har det i light-verision. :)

Kommentarer

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0