Spore


Har fått tillbaka min dator nu, min älskade dator. Min fina älskade dator som photoshop flyter på i.
Som klarar av spelen jag gillar.
Den fungerar nu - wii så underbart! :D



Något mindre underbart är det som mötte mig idag när jag loggade in på bloggen.
Massa kommentarer - dock ENBART REKLAM.

"Jag har frågestund, ställ en fråga!" *
"Läs min blogg"
"Ska vi lägga till varandra på bloglovin?"

First of all - alla reklamlänkar raderar jag med det samma!
För det andra är det skittråkigt att inte få några relevanta kommentarer.

Jag kommer ALRDIG klicka mig in på en blogg som har skickat en sådan reklamlänk till mig. Aldrig.

Jag läser gärna mina läsares bloggar, det kan ju finnas guldkorn där ute.
Men SKRIV då något om bloggen!
Skriv till exempel varför du tror att jag skulle gilla den och vad den handlar om.

Dessutom; de som skickar sådana kommentarer som den om bloglovin, de har ju uppenbarligen inte förstått vad bloglovin går ut på!
Jag tycker det är helt patetiskt att fiska läsare på detta sätt, sitta och bevaka i snitt 300 bloggar bara för att få några extra läsare?
Nej tack, jag vill ha läsare som gillar det jag skriver.

Detsamma gäller åt andra hållet - jag vill bevaka bloggar som jag gillar.
Det gör jag inte ens via bloglovin utan via RSS.


Sedan min sista tanke angående detta; Frågestundsreklam.
Ännu en grej jag blir irriterad på.
Jag har aldrig läst din blogg, vet inte vem du är och du skriver troligtvis inte om något som tilltalar mig.
Varför skulle jag vilja ställa en fråga?
För att jag ens skulle känna mig manad, nyfiken, att ställa en fråga måste jag ju läsa din blogg.
Väcka ett intresse och behov av att få svar på något som rör dig eller din blogg.
En frågestund är ju bara intressant för de redan intresserade - SÅ SLUTA SKICKA FRÅGESTUNDREKLAM TILL RANDOM BLOGGAR!

Nej, föresten. Sluta skicka reklam över huvud taget!



Nåja, nu har jag skrivit av mig så nu känns det bättre.

Till något roligt nu, något SUPERROLIGT!

Jag

ska



en .....





LAPTOP!!!!


En liten sak som man får låna av skolan eftersom jag läser webdesign på flex.
Osmidigt att fippla med USB-minnen hela tiden - då är det lättare att ta med hela datorn! :)

Jag ska hämta den på måndag.
Det kommer nog kännas konstigt att gå till skolan på ett lov, haha!


Nejmen OJ så långt detta inlägg blev nu, det var ju inte tanken!

Jaja, jag önskar alla mina läsare en riktigt skön söndag, och er som har lov önskar jag ett avslappnande sådant!

Nu ska jag spela Spore, ha det bra! :)

Kommentarer

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0