Skriva ut bilder och shit.

Igår gick jag till skolan trots att jag var ledig - skulle skriva ut en massa bilder (fem st.) till UKM.

Tar redigt lång tid, typ fem minuter att skriva ut en bild och sedan ska man limma upp dem på kartong.
Tog väl kanske en till en och en halv timme, tror jag. :)

Idag gick jag och hämtade dem, pratade lite med underbara Linnea och med våran gemensamma lärare.
En tanke började gro i mitt huvud - men jag tänker inte avslöja något förrns jag har tänkt över det ordentigt.
Kan avslöja att det berör skolan och Linnea.
Spännande. ;)

Har precis cyklat ungefär en mil - först till samhället och panta flaskor, handla småsaker och sedan cykla vidare mot näs.
Skulle hem till svärföräldrarna och hämta lite ris.

Fick dock med mig en massa mer hem, närmare bestämt en hel ica-kasse. Plus min cykelkorg.
Inte aaaalls jobbigt eller tungt att cykla med. ;)

Dessutom gick min växel sönder på vägen hem, så var tvungen att cykla hela 5km i upp-och-ner försbackar..

Men det kan man ju räkna som träning - det gäller att hårdköra inför beachen 2009.
Ska trots allt gå ned tio kg till innan sommaren! ^^
Det kan gå.
Det _SKA_ gå.

En sak som jag måste berätta är att när jag precis upptäckt att växeln gick sönder ringde jag och whineade för Tom.
När jag sedan lagt på kommer två tjejer som är ute på träningsrunda (antar jag?).
En av dem frågar om jag behövde hjälp och fyfan vad glad jag blev!
Att  de bara tog sig tid att fråga, att bry sig, betydde otroligt mycket för mig!

Okej, nu var det ju bara växeln som krånglade - men man VET ju aldrig och det är därför man måste ta mod till sig att våga bry sig!
Definitivt ett exempel jag ska följa!

Så en stor eloge till de två kvinnorna som så omtänksamt erbjöd mig hjälp nedanför skantzbacken - GULD VÄRT!!

Kommentarer

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0