Vissa tar första bästa tillfälle att klaga. :)


Fick en söt kommentar idag.



Ja, alltså.. Det vore ju illa om jag låtsades vara smalare än jag är eller så, men eftersom jag är ärlig med min fethet och lägger upp en massamassa bilder som är helt oredigerade tycker jag det känns lite långsökt att anmärka på en av få bilder som jag redigerat.
Ändå får jag en kommentar som den ovan.
Jag vet förstås inte vad människan bakom kommentarer tänkte, men som jag tolkar det låter det som om att jag gör mig själv smalare på daglig basis.
Vilket de flesta vet inte är fallet.

På min bilddagbok brukar jag oftast skriva när jag gjort något med en bild, och jag är 90% säker på att jag förklarade mig när jag laddade upp ovanstående bild där.

Jag hade aldrig trott att någon skulle komma och reagera på det där sättet ett och ett halvt år efter att bilden lades upp.

Försöker folk bara hitta något att klaga på, eller? :P

Kommentarer
Postat av: mikaela

Om du är ärlig med din fethet, varför redigerar du vissa bilder då så att det hela bara blir ännu mer tydligt när du inte har redigerat?



Sedan tolkar du helt åt helvete, att du gör det varje dag? Hur tolkade du då? Intressant att få läsa.



Sedan, att det är något man "hittar på" när man inte behöver hitta på, utan att det är hur tydlig som helst är ju bara ännu mer roligt.



Tack för en underhållande blogg!

2009-01-18 @ 13:43:16
Postat av: Ronja Zorina

Mikaela, Mikaela, Mikaela..

Varför försöker du säga emot mig när du bara gör bort dig själv?

Varför skulle jag INTE redigera vissa bilder?

Det är träning för mig, träning som jag behöver eftersom jag planerar att arbeta som retuscherare (eller något liknande)

Självklart måste jag ju ta tillfällena i akt då jag egentligen inte orkar photoshoppa någon bild, då kan man ju likagärna passa på när man håller på med en outfit-bild?



Just den där bilden var lite si och så med, dels för träning och dels för att det var så jävla skum belysning på bilden, så när jag klippte ut mig (som jag ser ut) såg benen helt konstiga och surrealistiska ut.



Jag antar att du aldrig har hört talas om en överdrift?

Det är ett faktum att de flesta skulle tolka det som att det är något som händer ofta.

Alla jag har frågat har tolkat som jag.



Sedan har jag faktiskt aldrig sagt att du hittat på. Hur är det med läsförståelsen?

Jag får väl vara övertydlig;

Det känns som att en del LETAR efter något att klaga på.

Bättre? :)



Och jag förstår fortfarande inte vad "The big deal" är - jag gjorde en bild smalare i photoshop, so?

Det är fortfarande EN bild bland alla oredigerade, inget tisseltassel om att jag väger 75kg och inget hymlande om att jag brukar redigera bilder på mig ibland.

Så vad är grejen?



BTW har jag gjort bilder på mig fetare än vad jag är också - ingen klagade då!?

2009-01-18 @ 22:43:59
URL: http://rze.blogg.se/
Postat av: mikaela

Åh, vad det är underbart att provocera. Alltid samma sak, man får en hel uppsats bestående av analys och reflektion samt bakgrundsfakta om bilden, har du möjligtvis skrivit upp 1-2-3 steg som du använt dig av för att photoshoppa bilden? Send me, jag är intresserad.



Leta? Jag letade inte, det poppade upp framför ögonen UTAN att behöva leta, så, så intensivt har jag faktiskt inte letat.



Det är ingen big deal, däremot gör du det till en big deal. Men som jag sa tidigare, du kan göra en fjäder till en höna, alltid lika underhållande att läsa dina utlägg!



BTW har jag gjort bilder på mig fetare än vad jag är också - ingen klagade då!?:



BTW jag har redigerat dit mer finnar än vad jag har! Fett fint.

2009-01-19 @ 21:51:15
Postat av: Ronja Zorina

Vad söt du är, lilla fjanten :*



Jag förstår fortfarande inte vad du bråkar om?



Och jag är medveten om att jag har svårt för att hålla mig kortfattad - det är ingen nyhet.



Och jag har inte skrivit upp någonting om bilden, jag har bara bra minne vad det gäller mina bilde ;)



Du lär ju ha letat ganska bra eftersom inte ens jag kan hitta inlägget utan att klicka på länken för din kommentar.

Och, det var ett och ett halv jävla år sedan jag lade upp den där bilden - det "poppade" inte upp, det är näst intill begravet bland spaminlägg.



"Men som jag sa tidigare, du kan göra en fjäder till en höna,"

Det skrev du - när?



"BTW har jag gjort bilder på mig fetare än vad jag är också - ingen klagade då!?:



BTW jag har redigerat dit mer finnar än vad jag har! Fett fint."

Det här tyder ju enbart på att DU tycker att smala människor är vackrare än tjocka.

Jag redigerade inte den där bilden för att verka finare än jag är - precis som alla mina redigerade bilder är det enbart övning.



Låter ju nästan som om du inte tror att jag gjort bilder på mig tjockare än jag är i verkligheten.

Shame on you. :)



Och hoppas inte för mycket på ett svar, imorgon kanske jag inte har lika jävla tråkigt som jag har haft de senaste dagarna.

Och jag svarar bara på sånt här tjaffs när jag har riktigt tråkigt. ;)

2009-01-19 @ 22:14:57
URL: http://rze.blogg.se/
Postat av: mikaela

Jag bråkar inte, jag vill enbart läsa dina underbara utlägg som lite tidsfördriv såhär på kvällskvisten, det är faktiskt det enda som kan underhålla mig när jag läst igenom alla bloggar som jag brukar läsa.



Klickar du på "Mode och kläder" i kategorien behöver du inte skrolla länge för att "hitta" bilden, det var det jag menade. Inget jävla popupfönster med dina ben på om du trodde det.



Ja, feta personer är fula, så är det och kommer alltid att vara. Kul att du skriver att det är "övning" och sedan lägger du upp den utan att ha en bildtext som beskriver hur du gjort din sk. "övning", tyder inte det på att du lite diskret försökte lägga in bilden utan att det ska märkas att här jävlar är det photoshoppat? Pinsamt.



Förvånar mig inte ett dugg om du ändå sitter vid datorn i 9 timmar imorgon och fortfarande har riktigt tråkigt, men du kan inte svara på detta inlägg bara för att dölja hur tråkigt du egentligen har? Heheh, good luck chuck!

2009-01-20 @ 19:11:29
Postat av: Ronja Zorina

Det enda du har för dig är att läsa bloggar och skriva skit?

Du har min sympati.



Att DU tycker en människa är fulare ju mer den väger betyder dock inte att jag delar den värderingen.

Att jag gör mig smalare innebär inte att jag gör mig snyggare precis som det inte betyder detsamma om jag gör mig större.

Det är inte kroppsmassan det är beror på, det är formen.

Jag kan göra mig själv tjockare och på så sätt finare, eller smalare och fulare.

Alltså betyder det inte att jag nödvändigtvis gjorde den där bilden smalare för att se finare ut.



Jag måste inte beskriva allt jag gör med en bild bara för att jag gjort något.

Du beskriver ju inte ditt smink om du sminkat dig?

(Kanske du gör, men det vore konstigt..)

Om jag däremot hade det som vana att alltid beskriva mina bedrifter i photoshop, då hade det varit en helt annan sak.



Du kanske är för dum för att förstå detta, men jag skriver väldigt sällan när jag har redigerat en bild.

I min blogg är det mer regel än undantag att en bild är redigerad - såvida inte annat är nämnt.

De flesta vet det.

Det är faktiskt till stor del photoshop-blogg.



Och föresten; Vad är det för mening att lägga upp en outfitbild där jag påstår att jag är smal, och några dagar senare lägga upp en tjock?

Antingen låtsas man vara smalare eller ej.



"tyder inte det på att du lite diskret försökte lägga in bilden utan att det ska märkas att här jävlar är det photoshoppat?"



Nej. Det tyder på att det är relativt övertydligt för de flesta att bilden är redigerad.

Obvius is obvius.

Jag TROR inte att någon går på att jag gått ner tio kilo till veckan efter bilden, så..





By the way sitter jag nu och kollar igenom gamla bilder (sitter ju på min gaaaamla dator som jag hade på den tiden)

Alla mina bilder från 2007 ligger på datorn och faktiskt - tro det eller ej - jag var nästan sådär smal då.



Har kollat på den bilden som jag lade upp och det var faktiskt ingen stor skillnad.

Bara lite mer välformad.

Och mindre konstig i ljus.

2009-01-20 @ 21:22:09
URL: http://rze.blogg.se/
Postat av: Ronja Zorina

Föresten;



"Förvånar mig inte ett dugg om du ändå sitter vid datorn i 9 timmar imorgon och fortfarande har riktigt tråkigt, men du kan inte svara på detta inlägg bara för att dölja hur tråkigt du egentligen har? Heheh, good luck chuck! "



Jag känner fortfarande inget behov av att ljuga om mig själv och min dag.

Precis som jag lägger upp både smalare, tjockare och oredigerade bilder så skriver jag om jag inte har gjort ett piss på tre dagar eller om mitt liv varit värsta cirkusen.

Varför skulle jag ljuga ibland men inte alltid?

Jag försöker inte romantisera någonting i mitt liv och hade du haft minsta lilla förstånd hade du insett det efter att du läst några få inlägg i bloggen. :)

Jag sitter nästan jämt vid datorn - har aldrig sagt något annat.

Ordet "kanske" känner du kanske inte till?

För jag skrev aldrig att jag INTE skulle svara, bara att jag kanske inte skulle ha lika tråkigt idag.

Bakka..

2009-01-20 @ 21:31:18
URL: http://rze.blogg.se/
Postat av: mikaela

Jag visste att jag kunde provocera dig till ännu ett utlägg, tack!

2009-01-21 @ 21:50:01
Postat av: Ronja Zorina

Aww, how sweet. :



Du tror att jag svarar för att jag blir provocerad, gulligt!



Undrar varför alla jävla troll säger exakt samma saker..?



Det är ganska svårt att provocera mig - jag svarar enbart för att jag inte har något bättre för mig.

Du är ju nästan för söt, gulletrollet. :

2009-01-22 @ 02:17:02
URL: http://rze.blogg.se/
Postat av: mikalea

Du svarar för att du blir fett sur av något så ynka som en kommentar, det kallar jag att bli provocerad.



Tack, hihihi, men du är sötare! :)

2009-01-22 @ 18:49:36
Postat av: Ronja Zorina

Nämen! Vet du mer om mig än jag själv gör!? :O





Såvida du inte är min pojkvän så gör du inte det och bör inte skämma ut dig med sådana här påståenden;

"Du svarar för att du blir fett sur"



Föresten så blir jag bara fett sur på min pojkvän, nästan ingen annan kan reta upp mig.

Men intala dig själv att du lyckats!



Jag svarar för att en del troll är roliga att diskutera med, tyvärr var du bara ett blåst troll - inte roligt.

Kan inte ens svara på argument, sorgligt. :*

2009-01-22 @ 22:39:53
URL: http://rze.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Ja, förmodligen, det kanske du kunde räkna ut att jag gör?



Det är bara ett konstanterande, jag vet att du blir sur, det märks och det är förbannat underhållande.



Ok. Too much information? Jag vill inte veta.



Argumentera tillbaka kan jag göra, inbilla dig inte någonting annat. Frågan är om jag orkar svara på 5 A4a sidor med ursäkter och beskrivning om hur din pojkvän kan reta upp dig?



Som sagt, jag vill inte veta.

2009-01-23 @ 17:31:26
Postat av: Ronja Zorina

Du skämmer ut dig nu, du är medveten om det va?



Tro inte att du vet något om mig om du inte träffat mig i RL, internet kan ge en ganska skev bild av en människa. ;)

2009-01-23 @ 17:37:55
URL: http://rze.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Du skämmer ut dig precis lika mycket som jag gör lilla vän :)



Jag vet mer om dig än vad du tror.

2009-01-24 @ 20:26:00
Postat av: Ronja Zorina

Sorry bruden - jag skäms inte för mig själv och det jag gör. Sånt slutade jag med när jag var tolv. ;)



Och inbilla dig själv ingenting - you know nothing.



Vem ÄR du?

Blir ju fan nyfiken då jag inte känner någon så patetisk fjant som du. :D



Säg till mig när du vågar stå för din identitet, tills dess kan du inte vänta fler svar från mig. ;)

2009-01-24 @ 21:01:55
URL: http://rze.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Nej, jag förstår att du inte skäms speciellt mycket då du lägger ut bilder som är pinsamt photoshoppade. Okej, nu är det too much information igen, jag vill inte veta din livshistoria sedan du var 0-12 år, ok?



Inbilla dig inte att jag inte vet merän vad du tror, eftersom du har fel tjockis.



Jag är en bitter kärring på 67 år som lever med mina katter i en jävligt sliten lägenhet i Rinkeby. Min man gick bort under andra världskriget, därför är jag så jävla bitter och måste kommentera din tjockhet för att få ut mina aggressioner, räcker det? Som du förstår är jag avundsjuk och stridslysten och vill bara klanka ner på vackra, smala brudar som du.



Som sagt, blickar du några rader uppåt så har du intressant läsning, eller borde jag kanske skicka ett polisintyg att jag är jag?

2009-01-26 @ 11:22:36

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0