Hemma bäst!

Har precis kommit hem från akuten, där jag fick spendera ett dygn på grund av min magsmärta.

Fick komma in till ett undersökningsrum på en gång (kl. 9), sedan fick jag sitta och vänta tills klockan var tolv innan någonting hände. Segt.
Massa prover, undersökningar och dropp-påsar senare kom de fram till att de inte visste vad felet var.
Så jag blev utskriven.
Men jag har fortfarande ont.

När det äntligen kom någon till undersökningsrummet var det en ung kvinna med blå sjukhuskläder som det stod "OPERATION" på.
Damn, vilken panik jag fick! "Vaddå, har de redan bestämt att jag måste opereras!?"
Men hon skulle bara undersöka mig.

By the way hann jag aldrig äta något alls igår innan jag åkte in.
Och när jag kom dit var jag tvungen att fasta, så jag fick bara dropp.
Var ju redigt hungrig kan jag lova.
Inte förrns ultraljuds-resultaten kom kunde jag få börja äta. Och de kom ju såklart inte förns typ klockan fem på eftermiddagen dagen efter.
Då hade jag inte ätit sedan i förrgår och höll nästan på att svimma i väntrummet innan ultraljudet.

Ja jusste, jag fick ju göra ultraljud också. Det gjorde SVIN ONT.
Man måste ju trycka ganska ordentligt för att se något, har jag förstått. Och när doktorn/sköterskan tryckte på stället jag hade ont på höll jag på att börja gråta.
Men så klart hittade de ju inget.


Föresten blev jag väckt klockan 6 imorse för blodprover.
Som tur var hade jag vaknat redan klockan 4-5 och kunde inte somna om, annars hade jag inte vart så jäkla pigg när de knackade på dörren..

Jag har haft så tråkigt att det känns som att jag vart där i flera dagar, som tur var fanns det TV på rummet..

Kunde inte ens få en tidning att läsa.
Det kom en tant imorse och frågade om jag ville ha en tidning, Jag svarade att VLT skulle vara bra..
- "Då kostar det femton kronor"
Mmm, och jag hade ju såklart inga pengar med mig.


Efter den tanten kom sköterskorna och frågade vad alla på avdelningen ville ha till frukost - men justja! Jag fick ju inte äta!
Samma sak vid lunch, jag höll på att bli tokig av att känna matlukten i korridoren.
Jag var inte ett dugg mätt av mitt sockerdropp.

Som tur var kom mamma sen på eftermiddagen när jag precis somnat, så då fick jag lite sällskap. :)
Senare kom älskling + Micke och Malin också, de hade med sig en vecko revyn och ahlgrens bilar. :)
De var där i några timmar innan jag fick bli utskriven.

Då åkte vi till mc donalds och så bjöd malin mig på en cheeseburgare - SOM jag har längtat!
De visade ju matreklamer hela tiden på TV'n. Blev även jääävligt sugen på choklad, och jag gillar inte ens choklad.. :P

Ja, där hade ni lite info om mitt senaste dygn. :)

Tyvärr har jag ju fortfarande ont och det enda jag fick veta var att "Nu kan det bli bättre, eller sämre. Blir det det senare får du komma tillbaka."

Hoppas ni har haft det bättre än mig. :)

Kommentarer

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0