Dagen som varit....

Mycket händelserik dag idag!

Började med att vi drog ut med ett gäng kompisar vid sextiden på eftermiddagen.
Efter ett tag hörde vi om en tågolycka utanför ramnäs-virsbo någonstans, så - självklart - drog vi dit.
Vägen var avspärrad och en polis (eller brandman kanske?) sade åt oss att det hänt en olycka och att vi fick åka en annan väg.
Vi spelade dumma och tänkte vända.
Men sedan bestämde vi oss för att chansa.
Vi ljög om att våra vänner åkte med det tåget (en halvsanning då vi faktiskt trodde det.) och då sa mannen att vi fick lämna bilen och gå dit, bara vi höll oss ur vägen.

Så, efter en halvlång promenad kom vi dit.
Vågade inte gå så nära och det var ambulanser överallt.

Tåget var helt kvaddat.
Fören var intryckt och halva jävla tåget var helt svart.
"Måste ha brunnit" kom vi fram till.
Fan vad läskigt.

Blev dock väldigt mer intressant när vi vågade längre fram.
Det omtalade släpet som tåget krockat i var nämligen inget annat en en jävla gödseltank.
Det hade inte brunnit.
Tåget var täckt i KOSKIT.

Det var mycket äckligt.
Vägen var helt brun.
Tåget var svart.
Diket var så fullt av skit att det såg ut som att det spöregnat i några dygn.
Fresch.

Ska se om jag orkar lägga upp bilder imorgon.


Till något annat:
Runt elva-tolv bestämde jag mig för att hjälpa min bror packa.
Han flyttar till villa imorgon så han behövde verkligen hjälp!
Mycket trevligt att spendera tid med honom - även över ett par-tio flyttkartonger.

Imorgon då:

Eller tekniskt sett idag, är det ju UKM.
Ska gå upp vid åtta så det blir ungefär fyra timmars sömn.
Blir sent imorgon också, vi ska på streetrace efter UKM.

Och sedan ska jag upp vid sju på söndag, eller tidigare, då det som sagt är hundutställning. :)

Kommentarer

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0