Dagens fight mot dysmorfofobin.


Jag vaknade imorse och ahde ingen lust alls. Det vankades skolfoto och ångesten infann sig blixtsnabbt!
Jag hade ingen lust alls, jag VILLE INTE.

Fast egentligen så ville jag ju. Jag gillar ju skolfoto, när jag inte är sjuk.
Riktiga Ronja - som är glad, social, trevlig och oblyg - älskar ju att vara med på kort!
Men inte nu alltså, nu avskyr jag det.

Sitter vid datorn och beslutar mig för att jag inte ska gå dit, men hela tiden blir jag ledsen - jag vill faktiskt inte se tillbaka på tiden i skolan om tio år och tänka; "Ja, det där skolfotot var jag inte på därför att jag var ett jävla psykfall på den tiden."

Så bestämmer jag mig; Jag ska fan inte vara så här jävla fånig! Det är ett jävla skolfoto! SLUTA TÖNTA DIG!

Kikar på klockan - fyra minuter över ett!! Åh Shit! Skolfotot börjar ju om en halvtimme!! :O

Sätta upp luggen, byta om och sminka sig -sedan rusa till skolan (läs: gå)
Och jag hann!
Jag hann så väl så det var tio minuter  kvar innan det  började.


Och det blev fult.
Fick tillochmed ta om bilderna.

Fotografen tog fyra kort med olika ansiktsuttryck, sedan fick jag välja min favorit - men jag bara "Nej. Nej. Nej. Nej." när han bläddrade bland bilderna.
De var så jäkla fula! F-U-L-A.
Tittade på dem igen, fortfarande NEJ på alla.
Så fotografen frågade ifall jag ville ta om dem, och det ville jag. Är riktigt tacksam över det, man får ju faktiskt inte ta om bilderna egentligen!
Så fick jag lite finare bilder iallafall.

Fast gruppfotot blev katastrof, det kan jag säga på en gång.
Jag är finast i halvprofil med vänster ansiktshalva mot kameran, och efter det fixar jag också håret.
Så blir jag ställd på höger sida. Fan.


Jaja, inte hela världen.

Nu ska jag börja räkna ihop alla räkningar och sålla ut dem som inte gäller längre. KUL! :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Inga utav mina skolfoton blev bra, inte ett enda, inte något år. Eller.. kanske på dagis, då är man ju söt och liten :P Bra att du gick Ronja! Mycket cred till dig!

Hoppas det känns bättre nu :) Själv sitter jag och filurar på min blogg, den är inte klar än, inte på långa vägar. Men dte är roligt :) Kram

2008-09-17 @ 17:59:32
URL: http://tingsan.blogg.se/
Postat av: Hanna

haha, du har så rätt! bakgrunden lade jag där bara för att se, sen behövde jag göra andra grejer så jag gick ifrån datorn och då var den kvar :P Testar lite hit o dit. ja, klart :)

2008-09-17 @ 19:24:53
URL: http://tingsan.blogg.se/

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0