Jag har fått nog!

Igår klampar min mor rakt in i vårt rum och börjar klaga.
Nya regler sätts upp och blablabla.

(Idiotiska) Saker hon sade:

  • Vi måste dra upp persiennerna varje dag. Hon blir deprimerad av att se att de är nere. (För hon är ju så ofta på den balkongen?) Och så säger hon att det är därför jag är sjuk - jag får för lite ljus!
    Men konstigt.. Min doktor säger ju att det är brist på B-vitamin jag har, inte på D-vitamin.. :S
    Jaja, min mamma har ju aaaaalltid rätt! ;) (Iallafall enligt henne själv)
  • Alla våra hobbysar (RC-bilar, målning osv) måste vi förvara hos Toms föräldrar. För det första bor de långt bort, och för det andra så BOR Tom inte ens där längre! Varför ska de behöva förvara våra saker!?
    Saker som vi dessutom använder DAGLIGEN!
  • Vi måste slänga bort nästan precis ALLT vi äger. Vilket betyder att vi måste göra oss av med allt vi älskar, allt som får oss att minnas de underbara stunderna vi upplevt.
  • Det enda vi får ha i rumme i möbelväg: Skrivbord, säng och en byrå.
  • I fortsättningen får vi inte städa vårt rum själva, det skall hon göra.

Jag känner det som så att hon berövar oss på våra friheter och rättigheter. Vi har rätt till ett privatliv. Och vi har fan rätt till att bestämma över våra persienner.

Det börjar med små CP-regler, och slutar som ett envälde i Hitler-stuk, jag har sett det hända.
Mamma, det här är inget jävla fångläger!

Anyways.. Jag har fått nog!
Det igår var bara droppen som fick det att rinna över för mig, jag tänker inte tolerera detta längre!
Alltid är det jag som får skit för allting och mamma har ALDRIG NÅGONSIN litat på mig. Vad jag än säger så ifrågasätter hon det och tror inte på mig. Vad jag än gör så klagar hon.
Jag är väl den mest skötsamma av alla hennes barn, så varför får just jag skiten?
Men mamma måste ju vara ett helgon, så i jämförelse med det så är ju jag ungefär i klass med Belsebub.

Vi hade persiennerna uppe idag och det blev sååå ljust! *NOT*
Vi har liksom inte persiennerna för att det ska bli mörkt, det har vi gardinerna till.
Nej, persiennerna är där för att inte alla som är på balkongen ska stå och glo in genom förnstret. Inte så trevligt, kanske..
Jag gillar inte att bli bevakad, iakttagen.

Jag kan aldrig beskriva allt jag får lov att genomlida varje dag, men jag kan säga en sak: DET ÄR JÄÄVLIGT PÅFRESTANDE!
Mitt psyke klarar det inte mer!

Men Folks, för att avrunda lite här tänker jag berätta vad jag har ägnat dagen åt: Att hitta en lösning! Jag KAN verkligen inte bo hemma längre. Det går inte!
Meningen med detta inlägg var egentligen bara att berätta mina big great news:

VI SKALL FLYTTA HEMIFRÅN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Om allt går rätt till kanske vi kan få se på lägenheten och skriva på kontraktet redan imorgon!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hittade dig via aleh.blogg.se och måste bara säga att jag känner igen mig sjukt mykt i det du skrev i inlägget. Mamma har seriöst städmani och det är ett h-vete! MAN BLIR GALEN! Ta hand om dig o lycka till med flytten!

2008-05-21 @ 23:12:11
URL: http://annahoglund.blogg.se/
Postat av: Daniel

Har ni hittat lägenhet ?

var någonstans och vad kommer den kosta `?

Skulle vara bra om ni hyrde vår lägenhet , men det skulle nog inte gå att lösa :)

2008-05-22 @ 09:52:34
Postat av: Ronja Zorina

Ja, vi hade hittat en billig lägenhet för 2,2k på kapellgatan, först till kvarn.. Men vi får inte flytta nu så..



Mjo, blir ju lite svårt (och dyrt) om vi ska hyra din, svårt att ta sig till skolan.. "/

2008-05-22 @ 20:30:30

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0