Feta kossa!

Mamma har ringt runt lite för att boka tid hos doktorn så jag får veta varför min mens är borta, då fick hon prata med kvinnojouren och de diskuterade lite.
Som många kanske vet så kan ju anorektiker ofta tappa sin mens för att de väger för lite, samma med folk som väger lite naturligt.
Men visste ni också att man kan förlora mensen om man väger för mycket?
Tydligen så förändras hormonerna om man går upp i vikt snabbt, så mensen försvinner.

Eftersom jag har gått upp 15kg det senaste året, och sammanlagt ca 25kg sedan jag gick i nian (två år sedan).
Så troligtvis har jag tappat mensen för att jag blivit för tjock!

Grejen är att när sådant är fallet hos en patient så brukar de säga åt en att gå ner i vikt - något som jag inte kan!
Jag har liksom inte gått upp så jävla mycket av naturliga orsaker, det gör man oftast inte som färdigväxt, och jag växte färdigt när jag var tolv!
Nej, jag misstänker att det är min låga ämnesomsättning som spökar (när man har låg ämnesomsättning så går man i regel upp i vikt), min läkare sa att jag skulle boka tid för provtagning på sköldkörtelhormonet i höst. Så då får vi se hur det är med min teori..

Anledningen till att jag tror det beror på det är att jag fick medicin för att fixa min låga ämnesomsättning, och när man väl börjar med den medicinen så får man inte under några omständigheter sluta med den, utan man måste äta den i hela sitt liv.
Trots detta så tog min nya läkare bort medicinen.
Då började jag stiga enormt mycket i vikt. De första 8-10kilona kom på typ tre månader!

På fredag ska jag till läkaren, mamma ska följa med mig så ska jag få en remiss till kvinnokliniken troligtvis.
Funderar på om jag ska begära sköldkörtelprover samtidigt - det är väl typ höst nu?

Men fan alltså.. Jag hoppades att allt skulle blir bra när de upptäckte vitaminbristen i början på sommaren, men icke!
Verkar som att jag aldrig kommer bli frisk..
..Eller om jag ens kommer klara gymnasiet..

..Om ni undrar över rubriken så frågade jag älskling vad jag skulle döpa inlägget till då jag ville ha nåt vitsigt som hade med texten att göra, då sa han "Feta kossa! Men nej, inte fan vet jag.."
;)

Kommentarer

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0