Hej feber, hej ipren och hejdå alkohol!

Idag var det tänkt att vi skulle ut och grilla och dricka lite för att fira att en kompis fyllt tjugo år.

Tyvärr vill ju inte min kropp fullfölja planerna, utan jag fick istället feber och hosta. Förkyld, heter det väl.
Igår gick dagen relativt normalt, lyckades vara social och trevlig hemma hos pappa där vi doppade i grytan. Han stod för tunnbrödet och jag hade med mig skinkspad.
Jag överlevde enbart på grund av värktabletterna jag stoppade i mig.

Ska man dricka alkohol, som vi hade tänkt idag, kan man dock inte trycka i sig värktabletter - om man inte vill dö förstås.

Då får jag alltså välja; Må skit och dricka sprit eller må bra och hålla mig till vatten. Jag väljer LÄTT att må bra. Så ingen alkohol för mig, istället blir det en dejt med ipren - funkar lika bra faktiskt.

Älskling lånade ihop pengar så jag ska få dricka cola istället.

Ska jag vara helt ärlig föredrar jag cola framför sprit alla gånger.

Kommentarer

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0