En dag full av lek

Idag har jag passat Älsklings småsyskon hela dagen, han skulle också hjälpt till men stackaren mår fortfarande dåligt så jag tog hand om de tre yrvädren själv. Gick jättebra!

Vi bakade pepparkakor, eller ja, de två minsta gjorde bara typ två var och sedan fick jag och den största pojken göra resten.
Sedan gick vi ut och lekte, vi hittade en fotboll så de fick skjuta straffar på mig. Men eftersom tjejen bara är typ 4-5 år fick jag släppa in bollen med flit. Eller vi kan ju skylla på det! ;)

De fick hjälpa till med middagen också, fast det blev ganska smaklöst eftersom vi inte har så mycket kryddor alls.. ;(

Nu är det bara fyra dagar kvar till julafton och jag kan inte säga att jag längtar så mycket längre.
Tänker inte avslöja för mycket i bloggen, men vi är inte välkomna till min far på julafton eftersom min syster ljugit en jävla massa om mig och en grej - jävla fyraåring som ljuger för sympati.
Det fanns ett julkort åt dig syrran, men det förtjänar du fan inte längre.
Tack för att du förstörde min jul, pappas jul och den sista lilla relationen jag hade med pappa efter vårat stora bråk.

Jag är den enda som på riktigt bryr sig om pappa och besöker honom minst en gång i veckan och ändå får jag så här mycket skit.
Synd att du dömer innan du hört bådas synvinklar på saken, pappa.

Hade ni känt min pappa hade ni vetat att det inte är någon idé att förklara - har han bestämt sig så är det så.
Jag förstår faktiskt nu varför min äldsta syster brytit kontakten med honom, hon svarar inte när han ringer och hon besöker inte honom när hon kommer till staden. Man orkar faktiskt inte hur mycket skit som helst.

Låt oss leva våra liv i fred?
Alla dina barn är vuxna och utflugna, det är faktiskt dags att släppa tyglarna och sluta försöka kontrollera oss.

Den här gången får han komma till mig och säga förlåt, jag tänker inte vara så jävla snäll den här gången också.
Han får fan svälja stoltheten ifall han vill behålla mig som dotter.
Jag mår ju fan bara dåligt av att ha det såhär.

Kommentarer

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0