Konstruktiv kritik?

Älskar inte ni också när ni får (o)konstruktiv kritik? :)

Jag börjar bli förjävla trött på människor som lämnar en liten (eller som i bilddagboken, femhundraO_o) elak kommentar..

Ofta sker detta även anonymt, för att stå för det man gör är ju så överskattat! ^^
(att bara skriva namn hjälper inte, finns minst femhundra med samma namn)

För, det är jättekul att logga in på tex bilddagboken och se; 15 nya kommentarer!
Men när man sedan läser dem så ångrar man sig, där stod bara saker som

"ja, du är riktigt ful"
"fan va tjock du är :S"
"Jävla äckel hora"
"fan va fula kläder"
"Men ofta du kan bli modell, du är fuuuuul ^^"

+ att mobba mig för att jag har talfel

Jag menar, har jag nånsin gjort något för att förtjäna detta? Har jag någonsin sagt något elakt, gjort någon ledsen?
För varför skulle jag behöva stå ut med alla dessa påhopp? Varför väljer ni just mig som offer?
Ni kan väl åtminstone stå för det ni gör!?


Och ska nu folk klaga på mina kläder, säg då även VAD som är fel. Fick en rad väldigt tråkiga kommentarer på outfits.se tidigare i veckan, de löd:
"ska det där vara snyggt?"
"usch vad hemskt det där ser ut"
"trash"

Varför inte skriva hur jag kan förbättra mig också!?
Och varför inte lära sig läsa, det är ingen mening med att kalla kombinationen "trash" när det klart och tydligt står att det BARA är kjolen jag vill visa, att det INTE är en outfit, utan jag ville bara visa kjolen jag precis sytt klart.

Det är ju patetiskt.. >.<

Kommentarer
Postat av: kristin

föstår din frustration. Men det är bara ignorera helt enkelt.. jag tror folk ändå kommer skriva massa skit. It's the human race ;) Måste få säga at du hadde asfin bakgrund på din blogg!

2007-07-13 @ 03:33:53
URL: http://varulven.blogg.se
Postat av: Ronja

Jo, det är ju sorgligt hur vissa beter sig.. "/
Vilken uppfostran de måste ha fått.. >.<
Tack, jag har gjort bakgrunden själv, lekte lite i photoshop :)
Men lite cred måste gå till den som gjorde penslarna också! ^^

2007-07-13 @ 04:56:40
URL: http://rze.blogg.se
Postat av: mikael mallat

Tycker sedan många år jätteilla om mobbare - i en undergroundtidning på nittiotalet publicerades en låtsaslista på Mobbingfilmer, det kändes liksom att det blev för mycket(Visas just nu på min blogg som sjuk retrohumor) Det mobbades i radio och andra media. Det var som en korkad livsstil, värd att förlöjligas.... som tyvärr lever kvar. Den som mobbar är vanligen ganska osäker.

2007-07-13 @ 19:36:28
URL: http://zagolandet.blogspot.com
Postat av: Ronja

Tror du jag tänker sitta och sprida sådana kunskaper i en blogg eller!? Ska jag lära alla hur man gör så att ingen får leka anonym längre? Icke, det är ju dessutom knappt lagligt :S

2007-07-14 @ 01:40:02
URL: http://rze.blogg.se
Postat av: mikael mallat

Om svaret är menat till mig; Nej, ingen har bett dig sprida några kunskaper som inte faller dig in.

2007-07-15 @ 10:21:31
URL: http://zagolandet.blogspot.com
Postat av: Camilla

Usch, tänka sådär kan man väl göra men att säga det? nej.. Folk kan väl knappast må bättre utav att trycka ner folk :S

2007-07-15 @ 14:03:44
URL: http://wstmans.blogg.se
Postat av: Ronja

Mikael: Naej, svaret var alltså menat till Elin :P
Osäker eller inte så är mobbare patetiska x(
Camilla: Nej, precis! Har de verkligen inget bättre för sig? Jag förstår verkligen inte det roliga? :S
Patetiskt..

2007-07-15 @ 22:19:13
URL: http://rze.blogg.se

Skriv något roligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (kommer bara jag se!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0